Jedlo

Foodbloger Pyco vypustil kuchársku knihu Treba si variť do sveta

Treba si variť: Martin Pyco Rausch je známy moderátor, ktorý sa do pamäte mnohých z nás dostal vďaka sérii Slovensko hľadá Superstar s Adelou Banášovou. Sám Pyco však ešte moderoval niekoľko formátov a postupne sa vyprofiloval ako foodbloger. To je moderný pojem pre tých, ktorí povýšili kuchárske umenie do úrovne exhibicionizmu a odvahy pracovať s modernými technológiami, internetom a jedlom súčasne. Treba však aj dodať, že je úspešným foodblogerom, ktorý oslovuje masy ľudí, jeho kuchárske umenie naozaj ľudí zaujíma a patrí medzi oprávnene odvážnych.

kniha Treba si variť recenzia

Jeho umenie a vynaliezavosť si nenecháva pre seba, ale prezentuje ju aj na svojich sociálnych sieťach verejne. Aktuálne dokonca aj vo verzii knižnej. Treba však dodať, že nejde o klasického kuchára, ale vegánskeho. Nepoužíva mäso a to bude zrejme ten základný rozlišovací prvok, ktorý bude pôsobiť na budúceho majiteľa, alebo ignoranta najnovšej knihy.

Treba si variť, Pycova nová kniha

Pycova najnovšia kniha (má ich totiž niekoľko) sa volá Treba si variť. Zaujímavá je tým, že sme na ňu čakali od ohlásenia niekoľko mesiacov. Nebýva zvykom, že je známa obálka, názov, vydavateľ, aj cena a vieme si knihu predobjednať polroka pred. Skôr to vidíme tak 3 mesiace, ale zväčša oveľa menej. Pyco vedel, že knihu mať bude, aj ako bude vyzerať. Postupne sa pripravovali recepty, fotili fotografie hotových jedál a šetko to, čo za roky nazbieral a otestoval sa znova dostávalo do hmotnej chutnej podoby a následne fotilo pre budúcu knihu. Výsledkom je naozaj krásna kniha, ktorú sme už mohli vidieť a časť aj prečítať. Aké sú naše prvé dojmy z knihy?

Vydavateľstvo IKAR, a.s. spolu s Pycom vytvorili bohatú knihu, ktorá je rozdelená na jednotlivé typy jedál, polievky, dezerty, rôzne sladkosti a drobnosti. Hlavné jedlá však neobsahujú kategóriu klasických receptov, keďže je to vegetariánska kuchyňa. Nadšencov zdravého štýlu a tohto typu gastronómie to však bude lákať viac. Pyco je pre týchto ľudí známou osobou a inšpiráciou už nejaký čas. Je pravda, že v našej redakcii vedie pečené kurča, kačacie hody, halušky so slaninkou, či salámová pizza. Plne ohodnotiť túto knihu tak možno nedokážeme. Napriek tomu sú mnohé recepty veľmi pekne pripravené, receptúra popísaná jasne a postup rovnako. Ústredná fotografia pokrmu je výsledkom práce a môže byť tiež inšpiráciou servírovania.

Z ďalších dojmov a pocitov

Trochu nám možno prekáža pár reklamných fotografií, kde je zachytený Pyco, ako si vyberá vybavenie do kuchyne. Ide pritom o predajne s mimoriadne drahým vybavením, ktoré sa dá nahradiť 5 inými spotrebičmi jednoduchých, alebo 2 spotrebičmi kvalitných značiek. Všetko ostatné je však na knihe zaujímavé, na pohľad krásne, čítanie pútavé a aj listovanie v nej príjemné. Pre kvalitný papier, tvrdú väzbu aj formát. Nepoznáme snaživejšieho foodblogera s väčším zápalom do vegetariánskej kuchyne. Tá má u nás miesto pár dní v týždni na vyváženie mäsových dní. Nemusíme byť vegetariáni, aby sme ju vedeli oceniť. Na pečené mäso a nové inšpirácie tu máme predsa množstvo iných kuchárskych kníh.  Kúpite ju na bux.sk

Oficiálny popis knihy:

Kniha Treba si variť je nabitá najobľúbenejšími receptami, ktoré Martin PYCO Rausch testoval celé roky s viac ako stotisíc ľuďmi, ktorí ho sledujú na sociálnych sieťach. Navyše pridal novinky, rady a zážitky. Nechýbajú odborné poznámky Silvie Horeckej a, samozrejme, ani fotografie, do ktorých by ste sa najradšej zahryzli.

Ako PYCO vraví: „Každý rok chcem byť lepší, šikovnejší a kreatívnejší. Od trilógie Moje Jedlo prešlo 7 rokov a chcem, aby hneď po otvorení TREBA SI VARIŤ každý pochopil, kam som sa posunul. Inšpirujme sa navzájom!“

Martin PYCO Rausch má na konte už tri mimoriadne úspešné kuchárske knihy. Následne sa pustil do videotvorby a jeho recepty na sociálnych sieťach získali viac ako stotisíc sledovateľov. Získal dve prestížne ocenenia Social Awards Slovakia (SOWA) v ankete najobľúbenejších influencerov slovenského internetu. Sám nakrúca aj fotografuje všetky jedlá a dezerty. Teraz sa konečne vracia s dlho očakávanou kuchárskou knihou, ktorá prináša desiatky chutných receptov.