Jesenné diéty na chudnutie - využite bohatstvo ovocia a zeleniny

Jesenné diéty na chudnutie – využite bohatstvo ovocia a zeleniny

Jesenné diéty na chudnutie s maximálnym využitím bohatstva ovocia a zeleniny patria k obľúbeným spôsobom zdravého zbavenia sa nadbytočných kilogramov. Jeseň je totiž obdobím ovocia a zeleniny a práve v tomto čase sa mnoho ľudí rozhodne prejsť na vegánsku, resp. vegetariánsku stravu. Ak teda chcete dodať telu vitalitu a energiu, zlepšiť si tráviaci systém a postarať sa o žiarivejší vzhľad pleti, ovocie a zelenina budú tou správnou voľbou.

Jesenné diéty

Chudnutie po letnej dovolenke

Tí, čo boli na letnej dovolenke a stravovali sa formou all inclusive vedia svoje o tom, aké namáhavé je udržať svoj apetít na uzde a naložiť si len toľko jedla, koľko telo potrebuje pre zdravé fungovanie. Áno, zvyčajne sa chudne pred dovolenkou, ale aj po dovolenke občas dobre padne zhodiť pár nadbytočných kilogramov a riešením by mohla byť práve strava založená na ovocí a zelenine. Spočiatku možno budete potrebovať v rámci diéty viac zeleninového jedla, aby ste sa cítili plní, pretože mäso a mäsové výrobky zasýtia telo rýchlejšie.

Ktorým potravinám sa radšej vyhnúť

Pri klasickej jesennej strave sa musíte vzdať tučného mäsa, údenín, marinád, vyprážaných jedál, sladkostí a cukru, ale aj vajec, tučných mliečnych výrobkov, rýchleho občerstvenia, alkoholu, čierneho čaju a ďalších vysokokalorických potravín. Tento zoznam je skutočne dlhý a pri jeho čítaní sa možno v duchu lúčite s obľúbenými pochúťkami. Motiváciou nech pre vás bude, že môžete stratiť 2 – 4 kg len za jeden týždeň, aj keď to znie naozaj neuveriteľne!

Základ stravy pre jesenné diéty na chudnutie

Základom stravy pre jesenné chudnutie by mala byť:

  • zelenina (ideálne bez obsahu škrobu),
  • ovocie (najlepšie s nižším obsahom cukru),
  • bylinky (čerstvé i sušené),
  • orechy (majú “tie správne” tuky, ale pozor na kalórie),
  • sušené plody (v obmedzenom množstve kvôli vysokému obsahu cukru),
  • rastlinné oleje (v menšom množstve),
  • strukoviny (fazuľa, hrášok, šošovica),
  • mlieko a kyslomliečne výrobky s nízkym obsahom tuku,
  • chudé ryby a morské plody (najmä krevety, mušle, kalamáre),
  • chudé mäso (kura bez kože, hovädzie).

Ak sa rozhodnete absolvovať jesennú diétu, je vhodné si vopred zakúpiť potrebné suroviny, ktoré sú trvanlivé. Nezabudnite si prelistovať Tesco leták online, v ktorom je množstvo zaujímavých akcií Tesco. Za výhodné ceny v Tesco zľavách nájdete tovar v akcii, ako napríklad pestrý výber orechov, sušených plodov a strukovín.

Aké tekutiny sú vhodné pri diéte

Čo sa týka tekutín, tak okrem vody, ktorej sa odporúča piť väčšie množstvo, je dobré piť zelený čaj. Povolené sú tiež rôzne bylinné odvary, čerstvé džúsy a ovocné nápoje. Všetky nápoje by mali byť radšej domáce. Ak zvolíte kupované šťavy, je lepšie siahnuť po čerstvých lisovaných nápojoch, ako po džúse z koncentrátu. Odborníci odporúčajú jesť 5x denne po malých množstvách a jedálniček by mal byť čo najpestrejší.

V letáku Tescu nájdete aj ponuku čerstvých ovocných a zeleninových štiav, ktoré majú kratšiu dobu spotreby. V regáloch na vás čakajú akcie Tesco na kvalitné džúsy a ovocné nápoje rôznych overených značiek. Tesco leták budúci nájdete aj na stránke Kaufino.com. Tesco akcia na vybrané druhy tovaru vhodného pre jesennú diétu je každý týždeň aktualizovaná.

Jesenná diéta na imunitu

Mať správnu a dostatočne štíhlu postavu zďaleka nie je všetko. Oveľa dôležitejšie je stravovať sa tak, aby sme boli zdraví. Jesenná diéta na imunitu je založená na zdrojoch vitamínov z citrusového ovocia, ktoré obsahuje veľa vitamínu C – pomaranče, citróny, kiwi. Vitamín C vo veľkom množstve obsahuje aj petržlenová vňať, reďkovka, kapusta, rakytník a granátové jablká.

Okrem vitamínov potrebuje organizmus pre správne fungovanie aj jód a dobré omega 3 mastné kyseliny, čo dokážu zabezpečiť už spomínané morské plody. Napríklad pohánka je zas vynikajúcim zdrojom uhľohydrátov. Chudé mäso obsahuje zdravé bielkoviny, zinok a železo. Pri diéte na imunitu sa odporúča jesť až 6x denne po malých porciách, najneskôr však o 19. – 20. hodine.

Výhody jesennej stravy

Jesenná strava, ktorá poskytuje veľa zdravého ovocia a zeleniny, so sebou prináša viacero benefitov:

  • schudnutie za pomerne krátky čas,
  • posilnenie imunitného systému,
  • zlepší náladu a zaženie depresiu,
  • vďaka obsahu vlákniny sa zlepší trávenie,
  • ústup tukového tkaniva, posilnenie svalovej hmoty,
  • pri tejto diéte netrpíte pocitom hladu.

Na čo si dať pozor

Táto diéta nie je vhodná pre tých, čo majú dlhodobé tráviace problémy – črevné, žalúdočné problémy, prípadne chronické či iné závažné ochorenia, súvisiace s tráviacim traktom. Po absolvovaní tejto diéty je vhodné ju zopakovať, no najskôr o mesiac a pol.

Pod autorom podpísaným ako "Tlačové správy" vám prinášame články venované rôznym témam, službám a novinkám, ktoré pochádzajú z externých redakcií, agentúr a spoločností. Články prechádzajú našou kontrolu a redakčným zásahom.