Ako sa najlepšie vyrovnať s rozchodom po rokoch

Ako sa najlepšie vyrovnať s rozchodom po rokoch

Každý z vás, alebo aspoň niekto z vašich blízkych sa už v živote musel popasovať s rozchodom, či už po dlhšej dobe alebo aj po kratšom romániku. V každom prípade prežívame bolesť, keď rozchod nie je iniciovaný z našej strany. Ešte zložitejšie je to v prípade ak sme s partnerom dlhé roky a máme aj rodinu. Predsa sa už navzájom poznáme ako „vlastné ponožky“, máme svoj zaužívaný spôsob života a prípadnú výchovu detí. Zrazu sa nám život obráti hore nohami. Nič už nie je tak ako bolo.

žena zamyslená

Ako sa teda najlepšie vyrovnať s rozchodom? Aj keď je to nesmierne náročné obdobie, každý z nás sa cez to musí dostať, aj keď každému z nás to trvá istý čas. Razom je z princa na bielom koni len nočná mora a dôvod na trápenie. Prinášame vám pár tipov na lepšie prekonanie rozchodu.

Tipy na menej bolestivý rozchod

1. choďte medzi ľudí

Určite to poznáte, kým ste mali manžela, prípadne priateľa, na kamošky veľa času neostávalo. Povedzme si úprimne, zanedbávali sme ich. Čo takto obnoviť aj zopár starších kontaktov? Samozrejmosťou sú naše „best friends“, s ktorými sme v kontakte stále, len nebolo toľko času na osobné stretnutie. Vybehnite spolu na kávu do mesta, či oprášte bicykle, prípadne sa choďte len prejsť. Každý únik z reality sa ráta. Aspoň na chvíľku budete myslieť aj na iné veci, prípadne ak sa nemáte s kým porozprávať, aspoň sa vykecáte z problémov.

2. hudba lieči

Ako častokrát počúvame, ticho lieči. Čo takto ticho vymeniť za hudbu? Zvoľme si našu obľúbenú. Môžme si ju aj vypeckovať, pokiaľ budeme viac spokojné. Prípadne hudbu stlmte a len tak príjemne relaxujte. Môžete si zapáliť aj sviečky.

3. pobyt v prírode

Tak ako aj hudba, pobyt v prírode priam lieči. Naše bolavé srdiečko nevynímajúc. Je to tá najlepšia terapia. Praskanie konárikov a listov pod nohami, príjemný štebot vtákov v lese a v neposlednom rade pár kilometrov v nohách je veľmi príjemných a zdraviu prospešných.

Smutná žena.  respektíve nie veľmi sťastná

4. nehanbite sa plakať

Plakať môžete veľa a nahlas. Určite sa vám uľaví. Pustite prúd emócií von z tela. Navyše je to zdravé a plačom sa odbúrava stres a napätie. Hlavne to dostaňme von, neudržiavajme smútok nasilu v sebe.

5. športujme

Aj keď nemusíme byť zrovna športovkyňa roka, každá z nás si určite nájde šport, ktorý ju bude baviť, pri ktorom sa nám vyplavia endorfíny a budeme aspoň chvíľku šťastné. Či si už vyberiete náročnejší šport ako fitness, zumbu, alebo skákanie na trampolínach, alebo uprednostníte pobyt vonku na korčuliach či bicykli, robíte to pre seba. Najlepšie je, keď sa ešte pridá kamoška alebo sestra a o zábavu máte postarané.

šport

6. rodina

Vždy nás podporovali, boli tu pre nás. Či v detstve keď sme si „len“ udreli kolienko, či neskôr keď sme riešili rozchod. Niekedy nezaškodí vyplakať sa v maminom náručí, je jedno koľko máme rokov.

7. nikdy sa nenuďte

Keď ráno vstanete, hneď začnite niečo robiť. Pripravte si raňajky, pustite si rádio, najlepšie je keď sa nám slniečko dobíja cez závesy. Ak máte voľno naplánujte si aktivity, porobte si veci v domácnosti, vybehnite von. Len sa hlavne nenudťe. V prípade nepriaznivého počasia si pustite dobrý film, alebo vybehnite do kina či divadla.

Zistite od vašich kamarátov, ako zvládali rozchod oni. Ako sa vyrovnali s touto ťažkou situáciou. Ich rady nám dodajú nové sily do života. Láska príde aj nabudúce a vy budete plní energie a nového elánu do života. Hlavu hore, život ide ďaľej.

Zuzka - absolventka štúdia cestovného ruchu,mamina 2 synov a manželka, ktorá rada spoznáva nové miesta. Má rada filmy,knihy a športy,či už pasívne alebo aktívne.